Історичний фарфор гарний, дорогий, тендітний, а тому й дуже цінний. Погодьтеся, набагато легше зберегти картину чи статую, ніж тарілку за довгі роки бурхливої історії, воєн та революцій.
Початківцям у колекціонуванні порцеляни варто серйозно побоюватися фальсифікованих виробів, т.к. вважається, що підробити порцеляну набагато легше, ніж, наприклад, картину чи скульптуру майстра, але, зрозуміло, лише візуально. Особливою популярністю у шахраїв користуються вироби так званої севрської порцеляни. Необхідно уважно дивитися на мітку і тавро, оскільки бувають невідповідності, що кидаються в очі: мітка на твердому фарфорі епохи фарфору м’якого.
Є ще ціла низка ознак, на які треба звернути пильну увагу: відповідність порцелянової маси, бренду порцеляни, декоративних елементів по відношенню один до одного, епосі, майстру, який виготовив виріб. Досвід — справа наживна, тому спочатку треба якнайбільше ходити на виставки, в музеї, спілкуватися зі старими колекціонерами, вивчати каталоги, переглядати лоти популярних аукціонів і, звичайно, читати, професійну літературу.
Підробляють зазвичай не ширвжиток і не масове виробництво, а унікальні речі, майсенський і севрський фарфор, а вони найчастіше виготовлені лише в одному екземплярі, що легко перевірити за каталогами.
Порцеляна вимагає дбайливого зберігання, бажано у заскленій вітрині без прямого проникнення сонячних променів, пилу, температурних перепадів. Буває, що порцеляна б’ється, тоді слід віднести свій виріб професіоналам зі склеювання, т.к. існують спеціальні технології гарячого та холодного склеювання.
Тут варто зазначити, що склеєний виріб вже не вдасться вигідно продати або виставити на експозиції.
За матеріалами antiquesblog.ru